Lukutoukat

Jänis oppii aakkoset, kaikki hienot kirjaimet.
Voiko olla hauskempaa: kirjavuori odottaa!
(Pikkumetsän Aapinen)

Ota mukaan:
  • kirjoitusvälineet (kynä ja kumi)
  • Aapinen ja tehtävävihko
  • eväät

Alkuopetusryhmässä:

-Kaikki oppilaat saavat ikioman Aapisen ja Harjoituskirjan. Opettelemme uuden kirjaimen joka kerta, opettelemme lukemaan tavuja ja sanoja.

-Opettelemme kirjoittamaan kirjaimia ja sanoja sekä lyhyitä lauseita. Opettelemme oikeinkirjoituksen perusasioita.

-Tarkennetaan suomen kielen ääntämistä, ja kehitetään suomen kielen ilmaisukykyä kullekin lapselle ominaisella tavalla.

-Innostetaan lasta aktiiviseen suomen kielen käyttöön ja omatoimiseen suomen kielisten kirjojen lukemiseen.

-Laajennetaan suomen kielen sanavarastoa.

-Ymmärtämään lyhyitä tekstejä. Keskustellaan erilaisista teksteistä. Harjoitellaan ääneen lukemista.

Alkuopetusryhmän teemat:

-Suomen kulttuuri, luonto ja maantieto. Suomen juhlapäivät ja perinteet.

-Ikäluokalle sopivaan kirjallisuuteen tutustuminen.

-Omista ajatuksista ja tunteista puhuminen. Menneisyydestä puhuminen (esim. lomamatkan tapahtumien kertominen).

-Oma ympäristö - omasta arkipäivästä, harrastuksista ja koulusta kertominen.

-Vuodenaikojen vaihtelu ja sää Suomessa ja Japanissa.

-Ystävyyden tärkeys

-Suomen erityispiirteet, Suomi maailmassa, Suomen ja Japanin samankaltaisuudet ja erot.

...ja paljon muuta.

Muistathan lukea JOKA PÄIVÄ!

Lukutoukat tutustukaapa tähän!